Важливе
«Воля, бач, дорога річ, за неї варт дорого заплатить»

«Воля, бач, дорога річ, за неї варт дорого заплатить»

За мотивами повісті І. Нечуя-Левицького «Микола Джеря», створеної 1876 року, зніматимуть повнометражний ігровий фільм.

В основі сюжету твору лежить історія про кріпака, який постає проти панської сваволі та розпочинає свій шлях до волі. Головний герой, Микола Джеря, разом з односельчанами вирішують залишити власні домівки та відправитись у мандри. Вони відправляються з північних лісів Київщини, йдуть через скелясте Поділля та дістаються до бессарабських степів та узбереж, в надії незабаром повернутись.

«Миколу Джерю» режисерів М. Терещенка та Й. Рона показували на Першій державній кінофабриці всеукраїнського фото- кіноуправління (зараз «Одеська кіностудія») аж у 1926 році, але єдина екранізація фільму не збереглась. Тому майбутній кінопродукт може стати новим та сучасним прочитанням літературної класики. За словами режисерки, сценаристки та продюсерки, Ірини Правило, головним завданням є «створити кінообраз прямої дії, який буде впливати на душу глядача, шляхом зорових картин, звуку, музики».

Команда проєкту пройшла перший етап відбору та готується до пітчингу 14-го конкурсу Держкіно в категорії «Ігрові повнометражні національні (для широкої глядацької аудиторії) фільми». У цій категорії «Джеря. А завтра була воля…» входить у топ-30 позицій.

Головною особливістю кінопроєкту є те, що команда влаштовує мандрівні експедиції куточками України, залучає архівні документи та досліджує іконографічні матеріали, щоб відтворити достовірні прикмети часу та образи героїв. Для реконструювання історичного контексту, архітектури, побуту, традицій України XIX століття творці фільму тісно співпрацюють з місцевими громадами Київської, Черкаської, Вінницької, Одеської областей (найголовніші локації, де проходив шлях головного героя і, відповідно, де відбуватимуться зйомки) та залучають допомогу краєзнавців, археологів, етнографів, літературознавців, художників. Важливо відмітити, що після знімання збудовані декорації на місцях планується перетворити на культурні об’єкти.

Підготувала Анна Швидь