Важливе
НАВКАРАЧКИ, ПІД СОНЦЕМ, БЕЗ ЇЖІ:  ЯК ТВОРИЛИ МУЗИКУ 20 СТОРІЧЧЯ?

НАВКАРАЧКИ, ПІД СОНЦЕМ, БЕЗ ЇЖІ: ЯК ТВОРИЛИ МУЗИКУ 20 СТОРІЧЧЯ?

Обличчя епох – не вожді й королі. Не ті, хто за покликом власних амбіцій бореться за престол. Не ті, хто зі шкіри геть лізе, аби тільки лишити свій слід в історії. Поки всі вони б’ються за місце в підручниках, вождями стають музиканти. Адже мелодію пригадати легше, ніж трирядковий перелік титулів заморського короля? Отож, спробуємо сформувати правильний образ епохи початку 20 століття: чим жили і що, зрештою, слухали люди у Америці трохи більше ста років тому?

Американці поневолі

Товарний потяг сполученням Міссісіпі-Техас зупинився на проміжній станції. Охоронці відв’язують псів, вмикають усі ліхтарі. У вагонах – чужинець. Безквитковий пасажир потягу, на який, взагалі-то, не можна купити квитки.

Сміливець шукає свободу, якої вже змалку не мав.

Він любить життя, не боїться роботи і будь-що готовий боротись за волю.

Вітри із плантацій шепочуть мелодії, дзвони рабських кайданів задають ладний тон. Сміливець стискає губами гармоніку, вистукує ритми предків.

Він грає блюз і не боїться що-небудь втратити (якби ж то це щось було).

 

Джазовий ген алабамських робочих

На полях Алабами розцвітає бавовна. Час збирати багатий врожай.

Робота дешева, марудна, безславна. Беруться за неї лишень бідняки.

Поневолені і переселені, позбавлені прав, батьківщини, свідомості – тільки ті, що не мають вибору.

З дня на день – навкарачки, під сонцем, без їжі. Зі смертями, хворобами, болем. З дня на день, хай там що, із піснею. З хриплим голосом джазу на голодних пухких африканських губах.

Хай без нот, без знання, без освіти. Інструментів нема – ну та й що?

Коли музика в генах, втрачати нічого.

Одного разу в провінції

У пабі сьогодні аншлаг: зірка кантрі в маленькому місті. Глядачі переважно під градусом, і, направду, їм все одно: аби бринькало щось на вухо, поки п’ють свою пінту пива.

Капелюхи – на спинках стільців, шкірянки – на вішаках. Із собою лишень револьвери, дух ковбоїв і запах родео.

Б’ються кухлі, падають люди. Простий і робочий, не надто освічений, щирий народ провінції чекає мелодії банджо.

Вмикають світло. Виконавець сідає по центру і руками, що бачили й тяжчу роботу, смикає струни старенького банджо. Чистим голосом, без мікрофону, зірка кантрі співає про фермерську долю.

Простий і працьовитий, не надто освічений, щирий народ провінції не знає кращого відпочинку.

 Автор: Карина Сайфудінова

Фото з Інтернету