Важливе
Дмитро Зезюлін (Latexfauna): «Молоді гурти думають, якщо співати англійською то їх помітять. Ось вони всі співають нею і х*й хто кого помічає».

Дмитро Зезюлін (Latexfauna): «Молоді гурти думають, якщо співати англійською то їх помітять. Ось вони всі співають нею і х*й хто кого помічає».

Гурт-відкриття минулого року кияни Latexfauna набирають все більше популярності. А нещодавно їхній кліп на пісню «Surfer»номінували на престижну нагороду в Лос-Анджелесі. Все ж таки мені вдалося спіймати соліста гурту Дмитра Зезюліна у його щільному графіку і поговорити з ним про стан справ у гурті. Отож, як проходить творчий процес, чому в піснях використовується суржик, коли вийде нова пісня і кліп, читайте далі.
Відео на пісню «Surfer»
Ідея кліпу і сама зйомка належить режисеру Володимиру Журавкіну, він сам є серфером, тому йому сподобалась пісня. Він запропонував мені зняти на неї кліп. Для нього це був некомерційний проект, він нічого з нього не заробив. Йому було цікаво зробити таку роботу. Він придумав сценарій і зняв цей кліп. Ми звісно долучалися на всіх творчих етапах, зіграли там епізодичні ролі і вносили якісь невеликі корективи по зйомці, по історії кліпу. Можна сказати, брали участь у створені цього кліпу, але це дітище винятково Володимира. Ідея кліпу така, що він носиться з дошкою по зимовому Києву. Ніби, як ходить зі своєю мрією, яка не може бути зараз здійснена, але він з нею ходить, тому що сильно бажає потрапити на хвилі. Це як символ його мрії, з якою він носиться по зимовому місту.
 Обкладинки
Обкладинки до пісень малюю я. Намагаюсь малювати в фотошопі, складаю колажі. Це як хобі. Там нічого складного немає, просто компоную яскраві зображення і вони ось так от виходять.
Звучання
Це був пошук. Ми дуже довго намагалися знайти саме той звук, який би нам всім сподобався і який би був свіжий водночас. І ми приблизно зробили 10 різних аранжувань на пісню «Ajahuaska» і все нам не подобалось. Аж поки ми випадково не натрапили на те аранжування, яке мали і ми зрозуміли, що саме такий звук нам подобається. Саме в такому напрямку ми всі хочемо далі продовжувати. Ось так знайшовся наш саунд. Ми ніколи не думали про жанри. Ми коли збиралися, основним нашим правилом було: ні в якому разі не намагатися не під кого косити. Ми просто старалися робити так, щоб нам подобалось. А косити ми не можемо під якийсь конкретний жанр чи виконавця. Ми є зовсім різні і слухаємо дуже різну музику, але виходить у нас саме така музика, яка є. Тому не має спільних орієнтирів. Так от вийшло знайти таке звучання, це просто випадковість.


Творчий процес
Як правило я награю на гітарі мелодію, яка породжує текст. Потім я з піснею під гітару прихожу і показую хлопцям і разом з ними ми робимо аранжування до пісні. Я награю щось і одразу воно породжує якийсь текст. Ось так воно виходить. Якщо писати спочатку текст, а потім придумувати на нього мелодію, то буде не класно. Пісенна мова і віршована мова – це абсолютно різні мови і стилі і вони мають різні естетичні цілі. Тому що, якщо взяти пісенну поезію без музики і почати просто читати, то це буде чорті шо. Так само неприродно виглядають вірші класиків покладенні на аранжування.
Незвичні тексти
Тексти абсолютно буквальні, зрозумілі і чесно розказані. Інша річ, що люди звикли слухати такий певний стиль в українській музиці, який всюди однаковий і базується на одних і тих самих епітетах, порівняннях і гіперболах. Здебільшого всі пишуть в такій от площині. А ми пишемо трошки по іншому, тому це незвично і багатьом незрозуміло. Комусь здається, що вони упороті чи наркоманські, хоча вони хороші. Люди просто звикли слухати одні й ті самі мовні конструкції, які їм зрозумілі, а наші конструкції їм здаються дивними. Це просто невелика міра відкритості реципієнта до естетичного навантаження.
Суржик в піснях
Це не зовсім суржик. Це така наддніпрянська мова. Нікого не турбує, що в піснях деяких гуртів багато полонізмів. Я співаю і пишу пісні саме так, тому що я так відчуваю. Якщо я хочу написати в тексті слово: «тобі тут нравиться» (прик.ред. В пісні «Surfer» є слова: «ти цілуєш перша, тобі тут нравиться»), то воно несе абсолютно інший відтінок, інший настрій, інший зміст на відміну від слова «подобається». Так само як слово «симпатичний» і «сімпатічний»(прик.ред. Та сама пісня, слова: «я сімпатічний, я тобі нравлюся») мають абсолютно різні настрої, це абсолютно інша фарба, інший відтінок, який дає відчути трошки інше. З іншого боку це більш чесно. Уявіть як би там було заспівано «тобі тут подобається». Ну і шо? Це було б в нікуда. Це б взагалі нікому не було цікаво, а мені в першу чергу. А ще я люблю відключитися від якихось логічних ланцюгів, коли придумаю текст. Абсолютно розслабитися. І коли я розслабляюся текст іде сам і я йому майже не господар, і якщо цей текст пішов з мене з такими словами то значить так тому і бути.


   Вплив
Ні, я ні за кого не переживаю. Я не відчуваю якоїсь відповідальності. Люди хай самі за себе думають і вирішують, що їм слухати і що їм наспівувати. Я не бачу в суржику нічого поганого. Ну і ще раз повторюсь в моїх піснях не суржик – це спеціально використані слова, для того щоб внести іншу фарбу. Ту фарбу, яку мені хочеться показати. Чи несу я відповідальність за молоде покоління? Та ні, мені все одно. Це вже їх справи з кого брати приклад. Ми ж почали грати не для того, щоб з нас брали приклад.
Життя поза гуртом
Я багато працюю в рекламі. Я створюю рекламні компанії і це забирає багато часу і сил. Це жахливо нелегко поєднувати основну роботу і гурт. Ось я зараз поїду в центр по справах гурту. Записувати всякі підводки, дженгли під треки, а потім повертатись на роботу і працювати. А потім ще на репетицію, або на монтаж кліпу. Тяжко сказати, коли я вирішу кинути основну роботу. У нас зараз в Україні музичний ринок такий собі. Щоб з нього мати добрі гроші треба ще не рік працювати, ставати дорожчим і популярнішим артистом. А нас у гурті п’ятеро і шостий директор. Щоб група вийшла на якийсь рівень, почала сама себе окупати треба, щоб шість чоловік заробляли з музики стільки, скільки вони заробляють на звичайній роботі
Коли прийде такий момент
Гурт вже працює не в мінус, а в плюс. Думаю, вже через рік ми перестанемо працювати і будемо займатись винятково музикою.
Проблеми молодих гуртів
Основна перепона у молодих гуртів – це намагання «соответствовать». І це намагання робить так, що у гуртів немає індивідуальності. Немає індивідуальності – немає зацікавленості. Немає сміливості у гуртів. Ось у гурту «её» є сміливість і їх помічають. У нас є сміливість – нас помічають. Ми просто безкомпромісні гурти. Є також гурт Blooms Corda. Дуже чесний, сміливий і його помічають. Головне: сміливість і самобутність. А не почати, як мільйон київських гуртів. Вони думають: «Ага, треба співати англійською, щоб звучати солідніше». Ось вони всі співають англійською і х*й хто кого помічає.


 Кого послухати в Україні
Я так сказав за англомовні гурти, хоча мені дуже подобається гурт Myopia. Ось їх помічають незважаючи на те, що вони англомовні. У них дуже класна подача і їх не відрізниш від чогось зарубіжного. Немає цього такого православного українського інгліша. Ну і мені подобається BloomsCorda, мені подобається знову ж таки англомовний співак, який виділяється – це Cepasa, Cape Cod, Tik Tu. Також не так давно Антон Прібиткін з SecretAvenue запустив поп-проект Daamage, який теж мені дуже подобається.
Новий альбом
На днях має вийти новий трек, який називається «Дослідниться». Планується вихід пісні приблизно 16-го травня (прик.ред. пісня вже вийшла і доступна в мережі). Також, на нього вийде відео. У нас поки тільки 6 треків, думаю ми ще допишемо до 12 треків і потім це випустимо як альбом все разом. Його треба випустити, щоб була «галочка», що є альбом у гурту.
Майбутні досягнення
Я думаю, що це перший ешелон української сцени. Це топ три гуртів країни.
Думаю зараз це Бумбокс, Океан Ельзи і хтось ще… Як раз для нас місце прибереглось.

Розмовляв: Юрій Андріїв

Фото з Інтернету

(Редакція може не поділяти точки зору висловлені у інтерв.ю)