Важливе
Композитор на всі віки. Повний evergreen

Композитор на всі віки. Повний evergreen

 «В його акордах чутно кроки Бога»

Ліна Костенко

І знову Бах. На цей раз космічна музика розливалася у храмі святого Лазаря. Його величність  та розмаїття цілком імпонують геніальному німецькому композитору. Адже Бах є представником барокової музики. Пишність, нагромадження гучних  звуків із різних регістрів, звернення до внутрішнього світу людини, її переживання, боротьбу між особистими добром і злом.

Йоган Себастьян Бах отримав признання та славу тільки через 100 років після своєї смерті. Сучасники не розуміли його творів. Називали його занадто серйозним та глибоким. Церква ж засуджувала Баха за свіжість і людяність, та хвилюючий характер його музики. Адже на той час церковні мелодії мали на меті подавляти будь-які почуття та думки людини, навіюючи на душу смиренність.

Втім, Бах ніколи не піддавався під вплив і не догоджав сліпо ні суспільству, ні церкві. Він творив так, як підказував внутрішній голос деймон, це був відгомін сумління, а, можливо, настанови самого Бога. Бо саме під час слухання Бахових прелюдій, концертів, сюїт поринаєш у стан небуденний та світлий. Немовби сам Бог промовляє до тебе: «Не бійся, я спасу тебе та виведу із світу мук та негараздів, і всім стражданням колись настане величний кінець».

Любов до музики була у Баха, напевне, генетичною, адже він зріс у родині музикантів. .

Життя часто засмучувало Баха, його твори не приймали, грошей не платили. Та все ж, композитор не переставав писати. У нього була до цього внутрішня потреба. Можливо, він бачив наперед, здогадувався, що його музика колись таки принесе естетичне задоволення слухачам та навіть їх змусить замислитися. Бах завжди жертвував багато чим, та ніколи не поступався головним – своїми художніми переконаннями. Протягом всього життя він створював твори, які вражають своєю глибиною змісту та внутрішньому багатству. І ось, тепер, кілька століть по тому, ми захоплюємося  трепетними та водночас сильними, бойовими мелодіями Баха, переспівуємо його із органу на електрогітару.  Бах є у всьому, своїм єством він просочується у кожну нервову клітину слухача і сіє там гармонію. Він ніколи не стане старомодним. У своїй білій бароковій шевелюрі він завжди органічно буде співіснувати зі світом мистецтва будь- якого часу. У Баха є drive і свінг. Навіть у «Страстях за Йоганом» є свінг.

,До того ж Бах- -як Бог. Баха не можна  любити або ні. В Баха віриш або ні. Без сумніву, Бах був запланований у момент творіння Всесвіту.»( Януш Леон Вишневський «Самотність в мережі»)

Дякуємо організаторам «Днів музики Баха у Львові від Collegium Musicum», що ось вже четвертий раз поспіль дарують львів янам багату та насичену програму .

Варто віддати належне камерному оркестру Тернопільскої філармонії( диригент  – Іван Остапович), Оресту Смавжу( соло скрипки), Альоні Декуші та Павлові Лисому( соло фортепіано). Саме ці люди відтворили щиро та професійно світ музики Баха: гріхопадіння та каяття, підйоми та спуски  – то нижні регістри, то верхні, людська натура – то збентежена, грізна, схвильована, то умиротворена та блаженна.

Тримав тонус концерту музики Баха у храмі Святого Лазаря ведучий Тарас Демко. До кожного озвученого музичного твору він додавав вичерпного кометраря (спеціально написаного київським музикознавцем Богданом Дем’яненком), щорозшифровував підтекст складного музичного коду, бо ж укожне своє творіння композитор вкладав месседж, очевидно, посланий йому Господом, якого той так милозвучно прославляв духовною музикою.

Щоб відчути цю велич, не треба багато. Можна просто завітати на музику Баха.

Отож, «Дні музики Баха у Львові від Collegium Musicum” вас чекають

ще у Храмі святого Лазаря ( 1 червня) і Латинському Катедральному соборі(7 червня). Заключний концерт відбудеться 9 червня в Львіській обласній філармонії.

До того ж, спільнота Collegium Musicum організовує два концерти-читання, де поряд із витонченою бароковою музикою звучатимуть поезії у перекладі Тараса Демка. Приходьте  29 травня  у Дзигу та і 5 червня у ЛНУ ім. Франка.

Не проґавте…

 

Не проґавте…

   Автор: Катерина Воронова

Бетховен2