Почувши слово *кінодіва*, ми, скоріш за все, уявляємо пафосну жінку-вамп, що іскриться впевненістю та вишуканістю. Одрі Хепберн – вийняток з цього правила, вона – ніжна лебідка, жінка з добрим серцем, щирою усмішкою та бездонними очима, що вже півстоліття залишається іконою стилю, символом краси та акторського таланту.
Дитинство обпалене війною
Народилася Одрі Кетлін Хепберн Растон у 1929 році в Брюсселі у сім*ї голландської аристократки Елли ван Хеемстра та англійського *банкіра*(принаймні, так його називали родичі матері, хоча ким він достеменно був – досі загадка) Джона Растона. Життя у сім*ї не склалося, через постійні сварки та зради батько залишив дружину на кілька років після народження доньки. Владна мати Одрі намагалася у всьому давати раду та мала намір забезпечити дитині гідне аристократичне виховання, тому у дівчинки не було проблем ні з престижними приватними британськими пансіонами, ні тим паче з іноземними мовами. Такими ж цілями Елла керувалася і тоді, коли почала активно підтримувати нацистів, вважаючи, що саме цей рух – майбутнє Європи, а її дітям місце аж ніяк не на периферії. Але Друга світова війна внесла корективи у плани баронеси. Уся сім*я ван Хеемстра опинилася в окупації та була змушена поступитися ледве не всім, чим володіла, на користь нового режиму. Елла одразу ж відреклася від старих поглядів і почала активно допомагати руху Супротиву. Крім того, допомогла доньці підробити документи та змінити ім.*я на Едда ван Хеемстра – адже бути англійкою в окупаційній зоні в той час було не те що небажано, а й небезпечно. Сам же період окупації приніс великі проблеми зі здоров*ям. Через недоїдання у маленької Одрі виникла анемія, а потім дівчина ще довго страждала від депресії. Всі знають осину талію Одрі Хепберн – але якою ціною вона їй дісталася. Вже після дівчинку, по суті, врятували добровольці з Червоного Хреста. Їм вона була вдячна усе своє життя і згодом вже сама стала активно допомагати цій організації.
Балетна пачка, голандська мова і акторський талант
Вже після закінчення війни Одрі навчається у консерваторії та займається балетом. Згодом вона їде до Лондона, де навчається балету у найкращих танцюристів того часу. Незважаючи на неабиякий талант, на шляху до слави прими-балерини стали погане здоров*я та зависокий зріст. Розуміючи, що першою їй тут не бути, Одрі починає займатися акторством. Після десятка ролей у малобюджетних фільмах та документальних програмах(уявіть, що тоді європейці мали унікальну можливість вивчати голландську мову з майбутньою зіркою) Одрі нарешті витягає щасливий квиток – роль принцеси Анни у «Римських канікулах». І одразу – Оскар. Про молоду актрису заговорив увесь Голівуд. Ролі сипалися просто з неба, акторку завалювали пропозиціями зіграти в театрі. За 15 років кар’єри – ще чотири номінації на Оскар. А загалом ім*я Хепберн прикрашало, саме так, прикрашало, афіші близько 30 кінострічок. Блискуча кар’єра. Актриса стала по праву однією з найвизначніших акторок сучасності, її талантом захоплювалися усі, а в’їдливі критики просто мовчали: ніхто не міг сказати щось проти цієї тендітної дівчини.
Самотність серед богемного натовпу
Перефразовуючи відомий вислів з пісні, Одрі якраз пощастило в житті. З коханням, на жаль, були проблеми. Богемне життя Голівуду, постійні світські заходи, вечірки закрутили дівчину, але, незважаючи на це, Одрі завжди хотіла мати сім`ю. Вперше вона вийшла заміж за актора Мела Ферела, з яким розійшлася, незважаючи на дитину, за очевидних обставин – чоловіку не подобалося, що зірка його дружини сяє яскравіше, ніж його власна. Вдруге пов’язала свою долю з італійським психіатром Андреа Дотті, закинула кар’єру та переїхала до Італії, де і народила другого сина. Але щось знову пішло не так і через кілька років Одрі йде від чоловіка та повертається в кінематограф. Але це вже не та Одрі, не ті щирі очі та не та гра. Фільми з її участю вже не так тепло сприймаються критиками та глядачами. Одрі розуміє, що повинна зайнятися іншим, знайти інше покликання в житті. Поштовхом до цього стане нове і на цей раз щасливе кохання – нідерландський актор Роберт Волдерс стане їй вірним супутником аж до кінця життя.
Зірка з душею янгола
Одрі знову знайшла себе у допомозі іншим, тим, кому це найбільше потрібно. Згадавши, що своїм життям вона завдячує волонтерам, акторка сама, одна із перших зірок Голівуду, стала співпрацювати з ЮНІСЕФ та здійснювала поїздки в усі куточки світу, привертала увагу до проблем з бідністю та голодом, врешті-решт, допомагала організації матеріально. Таке популярне в наш час заняття – бути послом доброї волі Одрі зробила своєю професією і останні роки свого життя повністю присвятила цьому. І до речі, мова про піар тоді зовсім не йшла. Зайнята допомогою іншим, Одрі і не помітила, що сама при смерті. Під час чергової поїздки до Африки вона відчула сильний більу животі. Після її повернення до Європи лікарі діагностували пухлину. Але як виявилося, вже запізно. Останні дні кінодіва провела вдома, у Швейцарії, в колі родини та друзів. А друзів у неї було багато.
Замість післямови
Візитка картка Одрі – чорна сукня від Живанші з фільму «Сніданок у Тіффані». Та й увесь образ її героїні Холлі Голайтлі акторка перейняла та втілила у власне життя. Юбер Живанші – людина, якій ми можемо завдячувати за неповторний стиль від Хепберн – ніжну аристократичність – і саме завдяки йому ми маємо нову ікону стилю. Юбер та Одрі були друзями більшу частину життя, добре розуміли одне одного. Одрі завжди вміла дати потрібну пораду, а Юбер захоплювався подругою, присвячував їй колекції та називав її іменем парфуми. Ця дружба принесла світовій індустрії моди ніжний неповторний стиль *а-ля Хепберн*. Цей же образ тепер наслідує багато дівчат по всьому світу, і не дивно, що на таку ніжну, розумну та сильну духом жінку ми хочемо рівнятися.
Автор: Юлія Мішина